קידום אתרים בעזרת תמונות: חשיפה והנגשה לקהל רחב ומגוון
קידום אתרים זאת לא משימה פשוטה, בואו ונקל עליכם עם הסבר מפורט איך תוכלו להשתמש בתמונות ובסרטונים כדי לקדם את התוכן שלכם בצורה האפקטיבית ביותר
בכל פלטפורמה ובכל סוג של תוכן אותו אתם מעלים תמיד חשוב לעשות אופטימיזציה (SEO) לתוכן. הגולשים היום הם חסרי סבלנות, הם עוברים במהירות בין תכנים ואתרים ולכן נעשה כמיטב יכולתנו על מנת למשוך אותם אלינו ולתת להם כמה שיותר סיבות וגירויים כדי שיישארו באתר שלנו. אחת הדרכים היותר אפקטיביות למשוך קהל אקטיבי לאתר שלנו הוא על ידי תמונות וסרטונים שמהווים בסיס חזק בתהליך של קידום אתרים איכותי לתווך ארוך. על מנת להגיע למקסימום חשיפה יש אפשרות לעשות אופטימיזציה גם לתמונות והסרטונים שבתוכן שלנו (ALT TEXT SEO) וככה ליצור את האפשרות שאנשים יגיעו אלינו גם דרך גוגל תמונות.
קידום אתרים בעזרת גוגל תמונות:
כדי לעניין את הקוראים שלנו עלינו לבצע פעולה של קידום אתרים איכותי, זאת על מנת למשוך אותם להישאר לפרק זמן ארוך עד כמה שאפשר באתר שלנו. כדי לעשות את זה נמלא את התוכן שלנו בתמונות וסרטונים מושכים כדי להגיע למקסימום אופטימיזציה בSEO, בנוסף נדאג לקשר גם את התמונות והסרטונים שהעלנו לאותן מילות מפתח של התוכן על מנת לקשר בניהם.
על מנת לנסות להגיע למצב של חשיפה לכמה שיותר אנשים נשתמש בגוגל תמונות כפלטפורמה נוספת לקידום התוכן שלנו. על מנת לעשות זאת נדאג לALT TEXT (טקסט חלופי) בתמונות, הכוונה לתיאור קצר המקשר בין התמונה למאמר.
הטקסט החלופי מאונדקס אוטומטית על ידי מנועי החיפוש ובנוסף הוא גם נקרא בקול על ידי תוכנת קריאת מסך. הטקסט החלופי עוזר לתוכנת קריאת המסך על מנת לתאר את התמונה המוצגת לאנשים בעלי לקוות ראייה מה שמעלה את הדירוג של האתר בגוגל.
איך לקשר Alt Text בתמונות על מנת לקדם את התמונה במנועי החיפוש?
איך האופטימיזציה של התמונות תורמת לתהליך של קידום אתרים?
1. הנגשה: ב1999 פורסמו ההנחיות בנוגע לנגישות התוכן של W3C כדי להסביר את להפוך את התוכן לנגיש גם עבור בעלי מוגבלויות. כחלק מההנחיות נקבע כי יש "לספק תחלופה לתוכן וויזואלי".
כלומר, כללי דפי האינטרנט הכוללים בתוכם תמונות, סרטונים, צלילים שונים, מוזיקה וכו' נדרשים לכלול גם טקסט המתאר אותם, הטקסט הנוסף מאפשר למשתמשים בעלי תוכנות של קורא מסך או אמצעי הנגשה שונים להבין את כלל המידע גם מבלי לראות את התמונה או הסרטון עצמם.
או בפשטות- הנגשה לא וויזואלית של תוכן וויזואלי למען כלל האוכלוסייה.
2. חשיפה דרך גוגל תמונות: המטרה של קידום אתרים היא להגיע למקסימום חשיפה ולחשוף את התוכן שלנו לקהל גדול עד כמה שאפשר. אפשרות מאוד יעילה היא לעלות Alt Text איכותי ומפורט בתמונה מה שיכול להזרים תנועה לאתר שלכם דרך קידום התמונה בגוגל תמונות כתמונה או כחבילות תמונה.(הכוונה בחבילת תמונה היא לתוצאות שונות המוצגות בשורה של קישורי תמונות שונים, הם יכולים להיות בכל מיקום בעל תנועה אורגנית).
לסיכום:
אופטימיזציה לתמונות בכלולות בתוכן שלנו באמצעות Alt Text תורמת רבות לתהליך של קידום אתרים. היותר ומדובר בשוק מאוד תחרותי, יש לוודא כי עשינו מקסימום מאמצים כדי לקבל דרוג גבוהה עד כמה שאפשר ושהתוכן שלנו עונה על כל הדרישות השונות של גוגל. חשוב לזכור שיש לדאוג להנגשה לבעלי מוגבלויות לא רק של התמונות, אלא לכלל האתר והתוכן שבו.
התהליך שלעצמו מאוד פשוט ולא דורש זמן כלל, אך התועלת ממנו היא גבוהה מאוד ולכן אין לזלזל בכך ויש להקדיש תשומת לב מקסימלית לאופטימיזציה הכללית של האתר.