נטישת עגלה קניות – כך תגדילו את אחוזי ההמרה של העסק שלכם
אחת מהבעיות הגדולות בעסקי הדיגיטל היא נטישת עגלת הקניות, בעזרת כמה טיפים ושיפורים תוכלו להגדיל את אחוזי ההמרה של העסק שלכם
מאבדים הרבה מכירות לעגלה קניות נטושה? יש לכם מה לעשות !
מאוד שכיח בעולם הווירטואלי התופעה של נטישת עגלת קניות, התופעה נדירה בעולם המוחשי פוגעת מאוד קשה בכיס של היזם הדיגיטלי – רוב הלקוחות שרוכשים מכם יינטשו את החנות ויותר נכון רק 30% יסיימו את התהליך הנהדר של הרכישה והזרמת הכסף אליכם לכיס. דמיינו לעצמכם שמתוך 1000 איש שהכניסו מוצרים והיו כל כך קרובים לרכישה 700 מהם פשוט נטשו והלכו – כמה כסף מפוספס(!) וזה לא הכול לפי הנתונים הגולשים בסמארטפון נוטשים יותר מאשר אלו שגולשים מהמחשב – במובייל אחוזי הנטישה עומדים על 75% אחוז לעומת רק 61% במחשב (שזה גם הרבה אבל 10% זה קריטי) אז מה עושים איך אפשר להוריד את אחוזי הנטישה? נסביר-
הקפדה על דיוק התוכן
צריך להתחשב בחוויית הלקוח, ככל שמשפרים אותה כך גם אחוזי ההמרה עולים. הקפדה על תוכן מדויק שוללת תהיות של הלקוח הפוטנציאלי אם המוצר מתאים לו או לא – לדוגמא :
לקוח שמחפש סיר לבית ודווקא סיר קרמי , אם לא תקפידו לדייק איזה סיר אתם מוכרים גם עם הוא קרמי אבל לא רשמתם את זה רוב הסיכויים שהלקוח יברח לאתר מתחרה
דוגמא נוספת אם לקוח פוטנציאלי מחפש צבע לרכב שלו אם לא תדייקו שזה מתאים לרכב מהסוג שלו ככל הנראה הוא יברח לאתר אחר בו כן ידייקו בפרט הזה.
תחשבו על כל תוכן שיחזק את ההתאמה בין המוצר ללקוח הפוטנציאלי שלכם, תחשבו על כל שאלה שתעבור אצלו בראש ותוסיפו אותה לתוך ההסבר על המוצר.
יצירת קשר בעת רכישה מורידה את אחוזי הנטישה
תיזמון הודעות נכון יעזור ללקוחות שלכם לסיים את תהליך הרכישה לדוגמא הודעה על מבצע שתניעה את הלקוח לרכוש והוריד מהסיכויים מנטישת עגלה, פניה אישית בתוספת הנחה ברוב המקרים תסגור את העסקה. דוגמא להודעה קופצת : "היום אנו נותנים הנחה ללקוחותינו קבל 10% הנחה על הרכישה הבאה שלך". הודעות מהסוג הזה אפשר לתכנת בקלות והם מאוד יועילו לאתר שלכם אז מאוד מומלץ להוסיף אותם.
שקיפות מול הלקוח
אתם בתור רוכשים לא אוהבים שמפתיעים אתכם בעלויות נוספות, כן גם הלקוח הפוטנציאלי שלכם לא יאהב את זה. תוודאו שכבר בשלבים הראשוניים של הרכישה כל העלויות מופיעות במדויק, אחרת סביר להניח שתהיה נטישת עגלה או שהלקוח לא יחזור יותר לחנות שלכם כך או כך אתם מפסידים.
עידן של שפע
בעולם שלנו קיום אנו חיים בתקופה של שפע , אנחנו רוצים כמה שיותר אפשרויות כמה שיותר מהר ובמידי. על מנת לתפוס לקוחות חדשים ולהבטיח שכמה שיותר אנשים יחזרו שנית לחנות שלכם הנכם חייבים לתת מגוון של אפשרויות בכל מיני אספקטים שונים. אם זה אפשרויות לסוגי\חברות משלוחים שונים משלוח מהיר וכו' כמו גם אפשרויות החזר ואופציות לתשלום מגוונות, מגוון מוצרים בצבעים שונים\ עיצוב אישי של המוצרים ומאוד חשוב אפשרויות שונות ליצירת קשר. בעצם כל אפשרות נוספת שתיתנו ללקוח תזכה אתכם בנקודות זכות אצלו ויגדילו את האחוזים של אותו הלקוח לחזור אליכם לחנות.
צ'ק אאוט מהיר ובלי כאב ראש
תנגשו כמה שיותר את תהליך הרכישה, ככל שהתהליך יהיה קל יותר ומהיר יותר כך יעלו אחוזי ההמרה וירדו אחוזי נטישת עגלה. תוודאו שאין באגים שמעקבים את הרכישה או חובת הרשמה לפני הצ'ק אאוט או כל דבר אחר שיכול לעצבן ולמנוע מהלקוח שלכם להשלים את הליך הרכישה.
טיפ- תחשבו על האתר כלקוח תבדקו מה אתכם היה מעצבן באתר, או תבקשו ממישהו מקרובי המשפחה או חברים לעשות בדיקה ותשאלו אותם איפה איבדתם אותם ומה עיצבן אותם באתר שלכם.