מהו גוגל טרנדס (Google Trends) וכיצד הוא מסייע לנו בקידום אתרים
גוגל טרנדס לא זוכה לתהילה רבה בין מקדמי האתרים, וותיקים וחדשים כאחד וזה חבל מאוד כאשר מדובר במערכת שיכולה לתרום רבות לקידום אתרים. וזה למה:
קידום אתרים הינו עולם אשר מלא בטכניקות ושיטות פעולה מתוחכמות ויצירתיות אשר נועדו לקדם להוביל עסקים אל קדמת העולם העסקי ולהשאירם בטופ לאורך זמן. על מנת לקדם אתרים של עסקים באופן האפקטיבי ביותר, נעשה שימוש בתוכנות רבות אשר מסייעות במציאת מילות חיפוש רלוונטיות, אותן ניתן לשתול בתוך טקסטים מקוריים שנכתבים ובכך לקדם את אתר האינטרנט במנוע החיפוש של חברת גוגל, שהוא מנוע החיפוש המרכזי בעולם כולו ומכאן החשיבות להתברג בראש רשימת החיפושים וליצור תודעה והכרה עסקית בין אם בשירותים שהעסק מציע ובין אם במוצרים אותם הוא מספק ללקוחות. אז למה גוגל טרנדס לא זכה לפופולריות בין מקדמי האתרים? נסביר בהמשך:
גוגל טרנדס הינו כלי יעיל מאוד לקידום אתרים, למעשה כשמו כן הוא, גוגל טרנדס מאתר מגמות של חיפושים שונים במנוע החיפוש של גוגל וכל זאת, לאורך ציר של זמן, אותו תוכלו לקבוע בהתאם להעדפותיכם. גוגל טרנדס למעשה מאפשר לכם לקחת ביטויים שונים ומילות חיפוש שונות ולחקור אותם לאורך תקופות מסוימות ובכך להבין את מידת הרלוונטיות והעוצמה שלהם בשדה החיפוש, דבר אשר ישפיע על עוצמת קידום האתר ועל קבלת ההחלטות שלכם, באילו מילות חיפוש להשתמש בעת כתיבת הטקסט.
איתור מגמות חיפוש על פני פלטפורמות שונות
אחד היתרונות היותר גדולים שגוגל טרנדס מספק עבורכם, הוא היכולת לאתר מגמות חיפוש שונות, לא רק בגזרת מנוע החיפוש של גוגל, אלא גם בפלטפורמות שונות בין אם מדובר על חיפוש של תמונה, סרטון וידאו, חיפוש בפלטפורמת יוטיוב ועוד מגוון פלטפורמות חיפוש אשר למעשה מדובר במאגרי מידע ענקיים ומרכזיים אשר מסייעים בניתוח מגמות חיפוש שונות על גבי ציר זמן כך שאם ניקח למשל את פלטפורמת יוטיוב, ניתן יהיה לזהות מגמות חיפוש ולדעת אילו סרטונים/קליפים, הגולשים חיפשו ביוטיוב לאורך תקופה מסוימת אותה נקבע, ובכך להתאים את הטקסט יחד עם מילות החיפוש בתוכו, אל אותם התוצאות לצורך השגת הקידום היעיל והעוצמתי ביותר לאתר האינטרנט.
האופן שבו ניתן לחקור מילות מפתח בפלטפורמות שונות ולראות על גבי מסך המחשב את המגמות השונות במילות החיפוש על גבי ציר זמן נתון, הופך את גוגל טרנדס לכלי מאוד יעיל ואפקטיבי אשר נראה כי הוא אינו מקבל את המעמד הראוי לו ולא זוכה לשימוש מאסיבי בקרב מקדמי אתרים אשר לרוב מתבססים על תוכנות אחרות לחקר מילות מפתח. חשוב מאוד לזהות מגמות חיפוש כי מה שנכון להיום, עלול לא להיות נכון לתקופה של עוד חודש, שנה או 5 שנים ולכן על מנת שקידום האתר יתבצע בצורה אפקטיבית, יש להכיר את השוק אליו פונים, את מגמות החיפוש השונות אשר קשורות אליו ורק לאחר מכן, ניתן יהיה לייצר תוכן אפקטיבי אשר יובל לקידום איכותי לאורך זמן.
זיהוי תנודות ומגמות והחלתם על הפעילות העסקית
גוגל טרנדס הינו כלי אשר מסייע באיתור וזיהוי מגמות של מילות חיפוש לאורך זמן וכנגזרת מכך, הוא מאפשר בהתאם למגמות השונות, לדעת האם המוצרים או השירותים השונים של החברה והארגון אשר מקדמים עבורם את אתר האינטרנט, נמצאים במגמת עלייה ובמדד שיווקי חיובי או שהם נמצאים במגמת ירידה ויש צורך לבצע מספר פעולות כירורגיות על מנת לייצב את הירידה ולהתחיל במגמת עלייה של קידום המוצר או השירות.
גוגל טרנדס מאפשר להסיק מסקנות לגבי מוצרים ושירותים ולהבין האם מדובר בטרנדים חולפים, האם הפיק המכירתי והשיווקי שלהם הוא קשור לתקופה מסוימת במהלך השנה או שהוא נמשך לאורך כל השנה. במידה ובהתאם למגמות החיפוש בגוגל טרנדס, אנו מגלים כי בעונת החורף ישנה מגמת חיפוש חיובית כלפיי ביטוי או מילת חיפוש מסוימת ולקראת הקיץ המגמה נחלשת וכמעט ולא קיימת, זה יספק לנו אינדיקציה לגבי מתי לייצור את התוכן עם מילות החיפוש הרלוונטיות בתוכו וזאת על מנת שהקידום יהיה איכותי ולא מבוזבז.
הצגת מגמות חיפוש עולמיות
גוגל טרנדס הינו כלי מאוד יעיל ואפקטיבי לקידום אתרים לא רק לקהל הישראלי אלא גם לקהלים שונים בעולם כולו. ניתן למעשה לזהות מגמות חיפוש בשפות שונות ובכך ליצור טקסטים אפקטיביים אשר מיועדים לקהלים שונים בכל העולם. האופציה הזו מאוד נוחה ושימושית בעיקר לכותבים ומקדמי אתרים בשפות שונות אשר מתוקף תפקידם, הם חייבים לזהות מגמות חיפוש בשפה הרלוונטית ולהתאים אליה את הטקסט המתאים אבל יוביל לקידום אפקטיבי. ישנן טעויות נפוצות שבהן חושבים שטרנדים ומגמות חיפוש במדינה אחת, יהיו רלוונטיות גם למדינות אחרות, אך לא כך הם פני הדברים ולכל מדינה חוקים משלה, תרבות משלה ומשמעויות שונות אשר מנהלות אותה ולכן יש ליצור התאמה בין המדינה ואזרחיה לבין קידום האתר במדינה הספציפית.
יכולה זיהוי מהיר ואפקטיבי של מגמות חיפוש שונות בזמן אמת
קידום אתרים הינו תחום מאוד דינמי ולכן יכולת התגובה של העוסקים בדבר, חייבת להיות מאוד מהירה וקשובה למתרחש בפלח השוק בו הם פועלים ואותו הם מקדמים. גוגל טרנדס הוא בדיוק יושב על המשבצת הזו ומסייע לזהות שינויי מגמות חיפוש של הקהלים והצרכנים השונים ובכך להתאים עבורם את התוכן האפקטיבי והמושלם ביותר, זה אשר יוביל לקידום איכותי אשר יבסס את האתר במקומות הראשונים בחיפוש וזאת למעשה המטרה המרכזית של כל קידום אתר.
המטרה המרכזית בכל קידום אתרים, הוא לדעת לזהות טרנדים חדשים, מגמות שמתחילות להתעצב בחברה וככל שהזיהוי יעשה בשלבים מוקדמים יותר, כך ניתן יהיה לעקוף את המתחרים ולקדם את האתר עד למקומות הראשונים והמרכזיים בתהליך החיפוש ובכך ליצור עליונות על פני המתחרים ולהוביל להישגיות ורווחיות בחברה ובארגון וזו אחת המטרות המרכזיות.
זיהוי איכות מילות המפתח בקידום האורגני והממומן
כל מקדם אתרים יודע שהוא תלוי במילות המפתח המתאימות אשר יובילו לכך שהטקסט יהיה איכותי מבחינת יכולות הקידום שלו ויסייע במיצוב האתר במקומות הראשונים בפלטפורמת החיפוש. רבים מבין מקדמי האתרים, משתמשים בתוכנות וכלים שונים אשר מטרתם למצוא עבורנו את מילות החיפוש בעל ערך הקידום הגבוה ביותר.
בשונה מהתוכנות הנפוצות לחקר מילות מפתח, גוגל טרנדס מסייע לזהות את מילות המפתח אשר מאבדות מערכן ומאתר עבורנו את מילות המפתח האטרקטיביות ביותר לתקופה הנתונה וזאת בשונה מתוכנות אחרות אשר מבצעות ממוצע של שנה שלמה או של תקופה ארוכה יחסית ולא רלוונטית לתקופה הנוכחית ומאתרות מילות מפתח אשר נמצאות במגמת חיפוש שלילית וחוות ירידה בכמויות החיפוש ועל כן הם אינן אפקטיביות לשילוב בתוך הטקסט שנייצר.
גיבוש וחיזוק אסטרטגיית פעולה לטווח הארוך
כל עסק באשר הוא, מגבש בתחילת דרכו אסטרטגיית פעולה אשר מטרתה היא לחזק את העסק מבחינה שיווקית ותודעתית וגם לקדם אותו בזירה הכלכלית שכן ללא רווחיות, עסק לא יכול להמשיך ולהתקיים. גיבוש אסטרטגיה הינו תהליך ארוך ומורכב ונוגע במגוון רחב מאוד של אספקטים הנוגעים לתחומים שונים, תוך הסתכלות רחבה לטווח הארוך ולא למימוש הישגים קצרי מועד אשר לא יבטיחו יציבות עסקית. גוגל טרנדס, הוא כלי מאוד מרכזי במימוש האסטרטגיות העסקיות בכך שהוא מסייע בקידום יעיל ואפקטיבי של אתר האינטרנט העסקי שזאת אחת המטרות המרכזיות אשר יסייעו הן בפן השיווקי והן בפן המכירתי.
השילוב בין גוגל טרנדס לבין מימוש אסטרטגיות, הינו שלב בעל חשיבות עליונה לפיתוח העסקי שלכם ובמידה והוא יתבצע באופן המקצועי והיעיל ביותר, הדבר יוביל למימוש האסטרטגיה העסקית במלואה וליצירת תנועה גדולה וישירה של לקוחות באתר האינטרנט הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך, תוך יצירת יציבות כלכלית ועסקית אשר תספק שקט ובטחון להמשך ההתפתחות הארגונית וגיבוש אסטרטגיות חדשות.
מציאת הביטוי המתאים למקום ובזמן הנכון
אחת ההתלבטויות היותר מורכבות בקידום אתרים, היא באיזה ביטוי לבחור לטקסט, על מנת להשיג את תוצאות הקידום הגבוהות ביותר. לא תמיד נדע באילו ביטויים, הלקוחות משתמשים בעת החיפוש שלהם באינטרנט. ככל שנדע בדיוק את הביטויים ומילות המפתח שהם משתמשים, כך קידום האתר יהיה אפקטיבי ביותר ויגיע ליותר לקוחות וישיג את מטרתו.
גוגל טרנדס יכול לפתור עבורכם את הדילמה ולומר לכם באופן מדויק אילו ביטויים כדאי להשתמש בטקסט ואילו לא כדאי להשתמש כיוון שהלקוחות לא משתמשים בהם בעת החיפוש והם לא ישפיעו על תוצאות הקידום. יותר מכך, גוגל טרנדס מאפשר ליצור השוואה בין מספר ביטויים, על מנת לאתר את הביטוי הפופולארי ביותר והכדאי ביותר לצרפו לטקסט. למעשה, גוגל טרנדס עושה עבורכם את מרבית העבודה והופך אותה לנוחה וקלה הרבה יותר ויותר מכך, הוא מסייע לכם להשיג את מטרות הקידום באופן המיטבי ביותר.