סטורי טלינג (Story Telling) – למה זה כל כך חשוב לעסק שלכם
ישנם אסטרטגיות שיווק שונות וכל אחת עובדת על קהלים שונים וזמנים שונים, אך יש אסטרטגיה אחת שעובדת יוצא מן הכלל והיא נקראת סטורי טלינג
ישנם אסטרטגיות שיווק שונות וכל אחת עובדת על קהלים שונים וזמנים שונים, אך יש אסטרטגיה אחת שעובדת יוצא מן הכלל בכל זמן קיים והיא נקראת סטורי טלינג (Story Telling) או בעברית לספר סיפור. למה שזה יעניין אתכם בתור בעל עסק? מאותה הסיבה ששיווק ככלל מעניין אתכם! כי זה יכול להביא לכם הרבה לקוחות פוטנציאלים.
סטורי טלינג – לשווק באמצעות הרגש –
אם תחשבו על זה, רוב העסקים המצליחים ביותר לא מפרסמים את המוצרים שלהם – הם מפרסמים סיפור והדוגמא הכי טובה לזה זאת הפרסומת של קוקה קולה:
מה שהם מוכרים לכם זה את ה"טעם של החיים" ולא את המשקה בטעם קרמל מוגז שלהם. מהסיבה הפשוטה שכך רוב בני אנוש עובדים, על רגש! נגעת ללקוח ברגש והם שלך. כך שלא פלא שקוקה קולה היא אחת המשקאות הכי נצרכים בעולם הם משתמשים בסיפורים מהסוג הזה משנת 1950.
עדיין לא הבנתם את ההקשר? דמיינו סיטואציה שתוכנית טלוויזיה לוקחת 20 אנשים עמידים ואומרים להם אנחנו הולכים להגריל 500,000 ש"ח כל מה שעליהם לעשות זה להסביר למה הפרס מגיעה להם.
יכולים לדמיין מה יקרה? בדקות ספורות ישמעו בתוכנית סיפורי זוועות קורעי לב, סיפורי השראה שיורידו מהקהל דמעה וזה במטרה ברורה – לגרום לקהל ומנהלי התוכנית לבחור בהם ולזכות בפרס הגדול.
איך יכול להיות שכל אחד מאותם האנשים ימצאו סיפור כזה? מאיפה מגיעה ההשראה להמציא סיפורים דמיוניים לגמרי בכזאת קלות? האמת? כל אחד מאתנו יכול להפוך למאוד יצירתי בעזרת המוטיבציה הנכונה, אם חייכם היו תלויים בזה או כמו במקרה של הדוגמא אם היה 500,000 ש"ח על המוזניים, לא הייתם מצליחים לספר סיפור טוב? ברור שכן, הייתם עושים את הסטורי טלינג של החיים שלכם!
איך זה קורה שסטורי טלינג טמון בכולנו?
סטורי טלינג מושרש בנו כחברה עמוק בתוך התת מודע, כל אחד מגיל צעיר מתחיל ללמוד להשתמש בזה, חלק מצליחים בכך יותר וחלק פחות אך זה כן טמון בנו. לדוגמא: לא קרה לכם שהייתם במכולת השכונתית ולא היה לכם לשלם השבוע כסף? דפקתם הופעה של החיים כדי להצליח לרשום את מה שאתם צריכים כדי לשלם אחר כך או שפשוט עזבתם את זה ונשארתם רעבים?
או יצאתם לדייט עם מישהי או מישהו שמאוד מוצאים חן בעיניכם? וסיפרתם סיפור אישי מרגש שמעיד על כמה אתם אנשים טובים\לא משעממים\ נאמנים וכד'?
או הדוגמא שהכי מתאימה לארצנו הקטנה – ג' בצבא, מי לא סיפר סיפורים לרופא הצבאי כדי לצאת קצת הבית?
מספרי סיפורים נמצאים בכל מקום בחברה שלנו.
איך אני ידע אם סטורי טלינג יעזור לי בעסק?
רוב בעלי עסק משתדלים להיות חזקים בכל האספקטים האובייקטיביים כמו לדוגמא מוצרים באיכות גבוהה או משלוחים חינם, משלוחים מהירים, שירות לקוחות יעיל וכד'. למרבה הצער זה לא תמיד מספק את הלקוחות, הם רוצים לשמוע איזה צורך רגשי המוצר שלכם יספק להם. ניתן לכם דוגמא:
- טלויזיה חדשה – סיפור של התקדמות, שדרוג החיים שלהם, וקדמה טכנולוגית
- משקפי תלת מימד – סיפור של חיים חדשים, יציאה מהנורמה, קדמה טכנולוגית
- בגדים מותג – סיפור של הצלחה, התקדמות ומעמד
אפשר לקחת את זה לכל מקום, השמיים הם הגבול – תחשבו על המחיר למשתכן שתמיד בפרסום שלהם תראו משפחה צעירה ושמחה עם ילד וחלל ירוק ומהמם שמשחקים לכם על הרגש ומנסים להעביר לכם שזה המקום בו תרצו לגדל את ילדיכם.
האם סטורי טלינג יעזור לכם בעסק? זה מאוד תלוי עסק –
ישנם עסקים רבים שנחשבים "תחום אפור" כמו לדוגמא הוצאה לפועל שיהיה מאוד קשה למצוא סטורי שיעשה את ההבדל ויעלה את ההצלחה שלהם אך בכל זאת עם הרבה יצירתיות גם הם יוכלו להכניס את זה לשיווק שלהם.
שישה דרכים לשלב Story Telling בעסק שלכם –
1. שילוב סטורי טלינג בדף האודות באתר או עמוד הפייסבוק –
דף האודות הוא מקום די רצוי על מנת שתוכלו לכתוב את סיפור העסק שלכם, המון אנשים מגיעים לעסק שלכם דרך אתר ומעוניינים לדעת על איזה עסק בעצם מדובר ועל מנת שלקוח יקבל את המידע שהוא זקוק לו יש לו את האפשרות להיכנס לאודות ולקרוא על העסק שלכם.
דף האודות הוא מקום לא רק עבור מידע על העסק שלכם או בלתת ללקוח לדעת מי אתם ובמה אתם עוסקים דף אודות עוזר לגולשים להפוך ללקוחות דרך דף אודות הלקוח מבין האם הוא רוצה לתקשר מולכם או לא אבל בעיקר דף אודות עוסק בלהעביר כמו שצריך את הסגנון שלכם, דף אודות הוא מקום שמאפשר ללקוח הגיע אליכם דרך הרשת לקבל תמונה מורחבת יותר עליכם כעסק.
2. שילוב סטוריטלינג בתוכן בבלוג שלכם –
כיום למילים יש הרבה כוח הרבה נוכחות, הדבר הראשון שאנו עושים כשאנו מחפשים נניח מוצר זה לקרוא עליו מידע לכן קחו בחשבון שלמילים ולכתיבת תוכן יש המון כוח כיום ברשת.
צרו לעצמכם בלוג כיום זה הוכיח את עצמו כמאוד יעיל זה מאפשר ללקוחות להיחשף אליכם יותר מעל כ80% מהלידים בדרך כלל מגיעים מהבלוג גם אם אנשים מחפשים ישירות את המוצר או את השירות תמיד יגיעו גם לבלוג. וכל זה בזכות הסטורי טלינג שמשתלב בבלוג.
3. מידע על העסק בעיצוב האתר ובלוגו –
הלוגו הוא הפנים של העסק ממנו הכל מתחיל הפרסום השיווק, העיצוב שאתם שמים באתר שלכם הוא חלק בלתי נפרד מהעסק שלכם. העיצוב משדר לגולשים את הערכים הכי חשובים לכם הוא משדר סמכות רצינות ויכול לשדר גם קלילות גמישות והמון מחשבה מאחורי העיצוב הכל תלוי בסגנון שלכם כיום לקוח יכול להבין עליכם הרבה דרך לוגו או עיצוב. כאשר החלטתם לשתף את הלקוחות שלכם על העסק התכנון ודיוק של האלמנטים העיצוביים באתר שלכם הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר.
4. ערוץ יוטיוב VS סטורי טלינג –
אם תמונה אחת אומרת המון אז רק תחשבו לעצמכם כמה מילים שוות בסרטון אחד שתעלו סרטון איכותי לערוץ יוטיוב יכול להעביר עבורכם בקלות מסר עבור הלקוחות שלכם בצורה הטובה ביותר.
לדוגמא אם העסק שלכם עוסק בכתיבת תוכן ואתם רוצים לעזור לאנשים עם בעיות כתיבה, את סרטון שלכם אתם יכולים ליצור על כתיבה נכונה וככה תחשפו לאנשים אשר מחפשים לכתוב נכון ולקדם את העסק שלהם גם הם, ברגע שתגיעו לקהל היעד שלכם ככה תחפשו בפני יותר ויותר אנשים אשר מחפשים בדיוק את התוכן אותו אתם יוצרים.
5. כרטיס ביקור? איך לשלב בזה סטורי טלינג –
כרטיס ביקור הוא השגריר אשר מפרסם אתכם הכי טוב כי הוא תמיד ניתן ללקוח ונשאר אצלו לאחר סיום הפגישה כשאתם מגישים את הכרטיס ביקור שלכם, אם אותו לקוח היה מעוניין בהצעה שלכם הוא יצור קשר ישיר מהכרטיס ביקור. תדאגו שהכרטיס ביקור לא יהיה משעממם ועוד אחד מאלפי הכרטיסי ביקור שהלקוח שלכם מחזיק בארנק צרו כרטיס ביקור יוצא דופן שמספר בדיוק את הסיפור על העסק שלכם.
6. צרו את הפנים של העסק על המוצר שלכם –
במידה ואתם מוכרים מוצרים ללקוחות שלכם, מדובר כאן בהזדמנות יוצאת דופן בו תוכלו לשווק את עצמכם ואת הסיפור של העסק שלכם על גבי המוצר שאותו אתם מוכרים יש לא מעט אלמנטים במוצר שאתם יכולים לנצל עבורכם גם עם זה במספר מילים זה יכול להיות על גב המוצר או בעטיפת המוצר ועוד. זכרו לכתוב את המילים הנכונות על גבי המוצר ולהזכיר ללקוח למה הוא תמיד חוזר לקנות דווקא את המוצר שלכם.
סטורי טלינג דרך שירות לקוחות –
אם העסק מחזיק מוקד טלפוני ושירות לקוחות, אז למה לא לנצל את זה לטובת העסק באופן כללי זה עזר מצוין להטמיע סטורי טלינג אפילו שזה מוקד טלפוני. אפשר לתת לשירות הלקוחות שעובד עבורכם תסריט שיחה שבעצם מספר בקצרה על העסק שלכם זאת דרך מעולה לשיווק ולהטמעת הסיפור למשל ספרו על הערכים של העסק על המטרה שלמענה העסק קיים ככה שהלקוח עוד בשיחה הטלפונית עם המוקד יבין שהגיע לרכוש במקום הנכון.
לסיכום –
סטוריטלינג מאפשר לייצר עבורנו יתרון בסיטואציות שונות בכל מה שקשור לעסק שאנו מפתחים על מנת לבצע מכירה כמו שצריך המכירה לא חייבת להיות מוצר או שירות אתם יכולים למכור אפילו את עצמכם כבני אדם עם אופי רגשות סטורי טלינג מסייע במגוון דברים כגוון סיוע רפואי בני בנות זוג מוסדות ממשלתיים אפילו נדלן. זה בהחלט דבר שהוא חשוב ואף רצוי להטמיע בכל עסק אז לאחר שיש לכם כבר את הסיפור על העסק שלכם או המותג שיצרתם הטמיעו את הסטורי טלינג שלכם בדפי אודות קיימים באתרים שלכם בנכסים דיגיטליים במוצרים בכרטיסי ביקור ביוטיוב ובשרות לקוחות במידה ויש לכם.