שיווק בוואטסאפ – העסק שלך פשוט חייב את זה
כל בית עסק חייב שיווק, בעידן של היום מפה לאוזן אומנם עובד, אך לא כמו פעם. אחת מהאפשרויות המעניינות והיעילות ביותר הוא שיווק בוואטסאפ וזה למה-
שיווק בוואטסאפ הוא אחת מאפשרויות השיווק הקיימות היום, אפשרות שלא כדאי לוותר עליה. עסקים קטנים וגדולים, מכל תחום, מבינים שזוהי דרך יעילה לתקשר עם הלקוחות ולהעניק להם שירות. זהו כלי המעניק יתרונות גם לעסק וגם ללקוח.
שיווק הוא מנוע הצמיחה העיקרי של העסק. בעזרת שיווק נכון ניתן להגיע לקהלים חדשים ולחזק את הקשר עם קהלים קיימים. כך ניתן להגדיל את מספר הלקוחות ולהגדיל את היקף המכירות. בתור עסק עליכם תמיד להיות קשובים למה שמתרחש בשוק- במסגרת זה עליכם להציג חדשנות ולשפר את חווית הלקוח.
בשנים האחרונות אפליקציית וואטסאפ השתלטה על חיינו. כולנו עושים בה שימוש וזוהי אפליקציית המסרים המיידים הפופולריות ביותר. היא נמצאת בכל מכשירי הטלפון ואין מי שיש לו טלפון חכם ללא וואטסאפ. האפליקציה הפכה לפופולריות בזכות הנוחות והיתרונות שלה. ומזה זה אומר לגביכם בתור עסק?
בתור עסק אתם צריכים לפגוש את הלקוחות במקום שנוח להם, וללקוחות שלכם נוח להשתמש באפליקציית הוואטסאפ – לכם אתם צריכים להשקיע בשיווק בוואטסאפ.
היתרונות של שייוק בוואטסאפ
שיווק בוואטאאפ מעניק יתרונות גם ללקוחות הפונים אל העסק, וגם לכם בתור עסק.
- תקשורת זמינה ומיידית – הלקוח אינו צריך להיכנס לשום אתר אינטרנט או להתקשר למוקד שירות, אפליקציית הוואטסאפ זמינה ומאפשרת ללקוח תקשורת מיידית. כך ניתן להעניק שירות לקוחות מיידי ולסגור עסקאות בקצב גבוה יותר. זהו פתרון החוסך בזמן גם לכם וגם ללקוח.
- ערוץ תקשורת 24 שעות ביממה – באמצעות שיווק בוואטאאפ אתם יכולים להעניק ללקוחות שלכם ערוץ תקשורת אליו הם יכולים לפנות 24 שעות ביממה / 7 ימים בשבוע. גם אם אינכם זמינים לטפל בפנייה בשעות הלילה או בסופו השבוע, תמיד תוכלו להשתמש בבוט המעניק מענה ראשוני ללקוח.
- ערוץ תקשורת בגובה העיניים – שיווק בוואטסאפ מאפשר ללקוח להרגיש את החוויה של מענה אישי בגובה העיניים. העסק הופך לנגיש יותר עבורו וזוהי חוויה של שירות אקסקלוסיבי.
- חיסכון בעלויות – השימוש בוואטסאפ בפני עצמו אינו עולה לכם כסף. אפליקציית וואסטאפ לעסקים ניתנת להורדה חינם וכל אחד יכול לעשות זאת. על מערכת אחרת שתרצו להשתמש בה תעלה לכם הון.
- חוסך בזמן – אין דבר יותר מתסכל מאשר המתנה למענה טלפוני והסתבכות בתפריטים מייאשים. מערכות אלו הן בעלות אחוז נטישה גדול, ובוודאי אינכם רוצים לאבד את הלקוחות שלכם. גם אם אתם עמוסים בפניות, הלקוח אינו חווה את זמן ההמתנה הארוך. הוא שולח הודעה וכאשר תתפנו הוא יקבל תשובה. כלומר הוא יכול להמשיך בעיסוקיו ולא לחכות בהמתנה עם מוזיקה בלתי נסבלת.
השילוב של כל היתרונות הללו הופך את השיווק בוואטסאפ לחוויה הרבה יותר נעימה ומועילה, הן ללקוח והן עבור העסק.
וואטסאפ לעסקים – הכלי שאתם צריכים להכיר
כולנו מכירים את אפליקציית הוואטסאפ, אך זהו אינו הכלי שהאפליקציה מעמידה לטובת בעלי העסקים. אפליקציית הוואטסאפ הרגילה מוגבלת ביכולותיה, ולכן וואטסאפ מציעה לבעלי עסקים גרסת וואטסאפ לעסקים (WhatsApp Business). גרסה המציעה כלים ופיצ‘רים מתקדמים לצורך שיווק בוואטסאפ. יש לציין כי מבחינת הלקוח, התקשורת נעשית דרך אפליקציית הוואטסאפ הרגילה והוא אינו נדרש להתקין שום אפליקציה אחרת.
התכונות המרכזיות של וואטסאפ לעסקים
- פרופיל עסקי – כבר בפרופיל חשבון הוואטסאפ תוכלו לספק ללקוחותיכם מידע חשוב ורלוונטי. יתכן שהמידע הזה כבר יחסוך ללקוחותיכם את הצורך לפנות אל העסק באופן פעיל. תוכלו להציג את פרופיל העסק ולכלול מידע הכולל פרטים חשובים כמו כתובת העסק, שעות הפעילות, דרכי התקשרות ועוד. ניתן אפילו לכלול קישורים חשובים כמו קישור לאתר האינטרנט והחשבונות ברשתות החברתיות.
- הפרדה בין חשבון עסקי לבין פרטי – התנהלות עסקית באמצעות חשבון הוואטסאפ הפרטי שלכם היא אינה נוחה ואינה משדרת תחושה מקצועית. שיווק באמצעות וואטסאפ לעסקים מאפשר לכם ליצור הפרדה ולבנות חשבון הנגיש גם לצוות העובדים הממונים על שירות הלקוחות.
- שימוש בתוויות – כאשר מתמודדים עם כמות גדולה של פניות, אתם עלולים לאבד שליטה. אפליקציית הוואטסאפ הרגילה אינה מציעה לכם שום כלי לצורך סידור ומיון אנשי הקשר. התנהלות שכזו היא בלתי אפשרית; אתם עשויים אפילו לאבד לקוחות בגלל ששכחתם להעניק טיפול לבקשתם. וואטסאפ לעסקים מציעה לכם כלי פשוט וחזק שמכניס לכם סדר בחשבון הוואטסאפ. באמצעות שימוש בתוויות ניתן לארגן את כל הפניות לקבוצות ולייעל את הטיפול בכל בקשה. אתם יכולים ליצור תוויות לפי הצרכים שלכם (למשל הזמנות חדשות, לקוח חדש, תקלה טכנית וכו‘) וכך לנהל את שירות הלקוחות שלכם בצורה הטובה ביותר.
- מענה אוטומטי – אינכם יכולים להיות זמינים בכל שעות היממה, אך בוודאי לא תרצו להתעלם מהלקוחות. באמצעות וואטסטאפ לעסקים תוכלו להגדיר מענה אוטומטי. למשל תוכלו לבשר ללקוחות את שעות השירות, ואולי אפילו להפנות אותם למספר טלפון אחר במידה ומדובר במקרה חירום. תכונה שיכולה לסייע לעסקים מסוימים המעניקים מענה לקריאות חירום כמו למשל מנעולנים, וטרינרים וכו‘. בעת חופשים או כל פניה מחוץ לשעות הפעילות תוכלו להתריע ללקוחות על חוסר הזמינות, וכך למנוע מהם את התחושה כי הם אינם מקבלים מענה.
- כלים אנליטיים – בתור עסק אתם בוודאי מודעים לחשיבות של ביצוע אנליטיקה. תמיד תרצו לדעת מהם הביצועים של שירות הלקוחות, או אולי כמה לקוחות חדשים השגתם בעקבות הקמפיין; כך תוכלו לקבל תובנות עסקיות ולהכניס שיפורים. אפליקציית הוואטסאפ הרגילה אינה מספקת לכם שום נתונים אנליטיים, ומעקב ידני הוא פשוט משימה בלתי אפשרית. אפליקציית וואטסאפ לעסקים מעניקה לכם כלים אנליטיים באמצעותם תוכלו למדוד את הביצועים ולהכניס התייעלות בכל ההתנהלות מול הלקוחות ואסטרטגיית השיווק שלכם.
- שימוש בתשובות מוכנות – 80% מהלקוחות שואלים את אותן 20% מהשאלות. באמצעות שימוש בתשובות מוכנות תוכלו גם לחסוך לעצמכם זמן בכתיבת מענה בכל פעם, וגם לספק ללקוחות מענה מהיר ויעיל יותר בכל פעם שיפנו אליכם.
- שליחת הודעות אוטומטית – לא כל בקשה יכולה לקבל מענה מיידי, לפעמים העובדים שלכם נדרשים לבצע פעולות שונות בטרם הם מספקים תשובה ללקוח. באמצעות האפליקציה ניתן לבצע שליחת הודעות אוטומטית המאפשרת ללקוח לדעת שהנושא בטיפול. כך אתם גורמים ללקוח להרגיש שהוא קיבל מענה מקצועי ומעלים את שביעות הרצון והתרשמותו ממקצועיות העסק.
שיווק בוואסטאפ – למי זה מתאים?
שיווק באמצעות הוואטסאפ מתאים לכל סוגי העסקים, מפרילנסרים ועסקים קטנים, ועד תאגידי ענק. גם ארגונים ללא מטרות רווח וגופים ממשלתיים יכולים להפיק ממנו תועלת רבה. בין העסקים שאימצו כלי זה אנו יכולים לראות קליניקות ומרפאות, בעלי מקצועות חופשיים, אתרי מסחר דיגיטליים ונותני שירותים שונים. בשורה התחתונה, כל מי שרוצה להיות זמין עבור לקוחותיו, לשפר את השירות, המכירות ותדמית העסק – יכול להפיק תועלת מכלי זה.
הקהל שלכם נמצא בוואטאפ, ואתם רוצים להיות שם בשבילו. שיווק בוואסטאפ, באמצעות אפליקציית וואסטאפ לעסקים הוא כלי שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם לוותר עליו. ובהתחשב בזה שהוא ניתן לכם חינם, אין מקום למחשבה שנייה.
רוב העסקים כבר משתמשים בכלי זה; בעזרתו עסקים קטנים הצליחו להעניק ללקוחות חוויה של שירות לקוחות מקצועי ממש כמו הגדולים בשוק. אם לא תשתמשו בכלים אלו אתם פשוט תעניקו יתרון למתחרים שלכם.