צפה בהכל

באמת צריך ביטוח מקיף בשנת 2023? 

כשבאים לקנות רכב, או אפילו סתם כששוכרים מכונית אחת השאלות הקבועות תהיה תמיד – באיזה ביטוח כדאי לבחור?? האפשרות של תאונת דרכים מתממשת לצערנו לא מעט וברצוננו להיות תמיד מכוסים, מוגנים ומבוטחים למקרה הצורך. ברור לכולנו שלא נשלם כל סכום עבור הסיכוי להתממשות תאונת דרכים, אך איזו אפשרות הנכונה ביותר? די בביטוח צד ג'? או שמא כדאי ביטוח מקיף? כמה מפורטת ומקיפה צריכה להיות הפוליסה?

מה מכיל ביטוח מקיף

ביטוח חובה הוא פוליסת הביטוח עליה מחוייב כל נהג בישראל לשלם על פי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, מטרתה להבטיח שבעת קרות התאונה – גם הנהג הפוגע וגם הנפגע (בין אם הוא נהג, נוסע או הולך רגל) – יקבלו פיצויים על נזקי הגוף שנגרמו להם וכל הנגזר מכך (כגון אובדן כושר עבודה). לעומת ביטוח החובה, ביטוחי הרשות כגון ביטוח צד ג' וביטוח מקיף לרכב נועדו לבטח את רכושו של הנהג או הנפגע – בין אם מדובר ברכב ובין אם מדובר בנכס דלא ניידי (כגון חנות לדוגמא). 

ביטוח מקיף לרכב, כשמו כן הוא, מספק הגנה עבור כלל הנזקים הפוטנציאליים שעשויים להיגרם לרכבנו: בין אם מדובר בנזקי אש לדוגמא כתוצאה משריפה, ובין אם מדובר בפריצה לרכבנו או אפילו גנבתו – ביטוח מקיף יכסה את כלל הנזקים הפוטנציאליים ויעניק לנו פיצוי מלא או חלקי עבור הנזק, כתלות בנסיבות המקרה ובפרטי הפוליסה. 

איך מחושב הביטוח המקיף?

ישנם מגוון רחב של פרמטרים המשפיעים על גובה פוליסת הביטוח המקיף לרכב שניאלץ לשלם כשנרצה לרכוש ביטוח, והם משתנים מטבע הדברים בין אדם לאדם. כך, נהג ותיק ומנוסה ישלם פחות מנהג חדש וצעיר, נהג בעל עבר ביטוחי רכב שמומשו בשל תאונות ישלם כמובן סכום גבוה בהרבה מאשר נהג זהיר. מערכות הבטיחות המותקנות ברכב משפיעות גם הן על גובה הפוליסה, שכן הן מפחיתות את הסיכוי להתרחשות התאונה, ולבסוף – סוג ודגם הרכב כמו גם העלות הפוטנציאלית של חלפים עבורו משמשים גם הם שיקול משמעותי בחישוב הביטוח. 

כיסויים נוספים בביטוח מקיף שלא ידענו עליהם?

ביטוח מקיף לרכב עשוי להיות מפורט יותר או פחות, כתלות בפוליסה ובגובה התשלום שלנו. ביטוחים מקיפים יסודיים במיוחד מציעים לדוגמא כיסוי והחזר עבור שירותי גרר ותמיכה בעת תקלה באמצע הדרך, כדי לוודא שבעת שנזדקק לכך, נבחר בקלות רבה יותר בהזמנת גרר. כיסויים נוספים מתייחסים לציוד נלווה שעשוי להיות יקר בתוך הרכב עצמו, כדוגמת מערכות שמע מתקדמות וכד'. 

לבסוף, ביטוח מקיף איכותי יציע במקרים רבים גם שירות רכב חלופי עבור מבוטח שרכבו מושבת בשל תאונת דרכים, מה שיקל מאוד על פרוצדורה סטנדרטית של הפקדת הרכב במוסך. שירות נלווה נוסף מתייחס להחלפת שמשות, מפגע לוואי מצוי ברכבים רבים גם ללא התרחשות תאונה. 

מהי השתתפות עצמית?

בבואנו לבחור ביטוח מקיף, ברור שאין מדובר בביטוח רכב זול. הכיסוי הפוטנציאלי של מגוון סוגי הנזקים לרכוש (ועל אחת כמה וכמה אם הוא כולל גם ביטוח צד ג') עשוי לעלות לחברת הביטוח הון לא קטן, ובהתאמה היא גובה מאיתנו סכומים נירים. דרך מסוימת להתמודד עם המחיר הגבוה הוא הצעת פוליסה לכיסוי חלקי: בעת תאונה ונזק נידרש לשלם סכום מסוים, קבוע מראש כהשתתפות עצמית בכיסוי הנזק, ורק את הפער בין ההשתתפות העצמית ומלא הנזק – תשלם חברת הביטוח. ביטוחים מעין אלו נוטים להיות זולים יותר שכן תשלומי הפיצוי והכיסוי אינם נופלים במלואם על חברת הביטוח.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button